מקצוענות בחינוך
סימולציות בחינוך לפיתוח מקצועי
סימולציות בחינוך ככלי לפיתוח מקצועי
כיום כבר ידוע כי סימולציות בחינוך הן כלי נפלא להכשרה ופיתוח מקצועי ואיכותי. סימולציות מאפשרות תרגול על יבש בתוך אוירה בטוחה. הרעיון הוא ללמוד מטעויות, להתפתח כצוות ולהעשיר את ארגז הכלים המקצועי.
סימולציות בחינוך מתמקדות באתגרים בתחום הניהול, עבודת הצוות, תקשורת עם תלמידים והורים, סוגיות בחינוך בלתי פורמלי, התמודדות עם התנהגויות מסוכנות של בני נוער ועוד.
כשאנחנו משחקים - אנחנו לא מדברים, אנחנו פועלים. הפעולה הופכת את החויה ללמידה אפקטיבית.
בסימולציות פרטניות בחינוך אנחנו מאפשרים לאיש המקצוע- המנהל, היזם החינוכי, או המדריך לתרגל באופן פרטני ומעמיק שיחות ניהוליות מורכבות.
בסימולציות קבוצתיות בחינוך אנחנו מאפשרים למגוון אנשי מקצוע להתנסות בסימולציה לעיני הקבוצה. כשאנשי הצוות חוזרים לשטח הם מגלים שיש להם עוד כלים להתמודדות ופעולה- כאלו שלא רק דיברו עליהם אלא ראו אותם לנגד עינהם כצופים או התנסו בהם כמתרגלים.
השחקנים שלנו מיומנים באלתור ומחויבים למטרה של הצמיחה המקצועית שלכם ולכן יכולים בהתאם לצורך גם ליצור סימולציה על המקום מתוך בקשות מהשטח.
העבודה שלנו מבוססת על ההנחה של תבנית חשיבה מתפתחת- תפיסה שמבוססת על התובנה שכשרון הוא לא נתון קבוע, וכל יכולת ניתן לפתח לדרגת אומנות על ידי למידה מטעויות ולמידה מהתנסויות.
סימולציות לאנשי צוות
דרך הכלי של סימולציות בחינוך לאנשי צוות, אנחנו מאפשרים לאנשי המקצוע להתאמן על יבש בסוגיות מרכזיות הקשורות בעיקר בתקשורת עם תלמידים, אנשי צוות, מפקחים והורים.
השחקנים שלנו מיומנים באלתור, הם מגיבים ומאפשרים לכל סצינה להתפתח בהתאם לתקשורת שמתקיימת בכאן ועכשיו עם המתרגל.
המשימה של השחקנים שלנו היא לשרת את תהליך הצמיחה של אנשי המקצוע. השחקנים שלנו ממוקדים בכם! הם יאלתרו בשבילכם, ויתנו למתרגלים משוב בונה ומכבד שיעצים את תהליך הלמידה .
סימולציות למנהלים, מפקדים ומנהיגים
סימולציות פיקודיות, ניהוליות ומנהיגותיות הן כלי שימושי ואפקטיבי למנהיגים ללמוד על עצמם, על אנשי הצוות שלהם ועל תקשורת! במהלך הסימולציה המנהלים מתרגלים שיחות קשות, ראיונות קבלה, ניהול ישיבה,ניהול צוות, דילמות מאתגרות ועוד
במהלך השנים פיתחנו מודל ייחודי לעבודת סימולציה בקבוצה, בשם א"ס מנצח- ראשי תיבות לאקלים, סימולציה, משחק, ניתוח, צוות, חזרה.
אקלים- אנחנו מייצרים אקלים יצירתי הן במהלך שלב בניית הסצינות עם הלקוח והן במהלך הסימולציות עצמן, הדגש הוא על שיתוף פעולה השראה ולמידה הדדית.
סימולציה- אנחנו בונים את הסימולציות בשיתוף איתכם ובהתאם לפוקוס המקצועי של התרגול. אנחנו מגדירים לכל תרחיש מטרה ספציפית וברורה לתרגול.
משחק- המתרגלים עולים לבמת הכיתה ומשחקים את הסצינה עם השחקנים.
ניתוח- בתום הסימולציה, המתרגל, השחקנים, הצופים, המנחה ואיש המקצוע האחראי משתפים במחשבות רגשות ותובנות שעלו בהם במהלך העבודה. הדגש- זיהוי חוזקות.
צוות- אנחנו בונים צוות. אנחנו רוצים ליצור מינימליזציה של מימד התחרות- אנחנו לא מחפשים את המתרגל המצטיין אלא את ההתמודדות הקבוצתית והיצירתית עם האתגר.
חזרה- בסיום הניתוח, אנחנו משחקים שוב את הסצינה שמתחילה בדיוק באותו אופן, הפעם עם מתרגל חדש. אנחנו חותרים לצפות במגוון רחב של התמודדויות- פתרון בעיות יצירתי בפעולה. ניתן לבחור כמה פעמים שלחק עם אותה סצינה.
במידה ונדרש, השחקנים שלנו, שמיומנים באלתור ותגובה לשטח, יאלתרו סצינה חדשה על המקום בהתאם לצורך בוער שעולה מהשטח.
בסיום יחידת הסימולציה, ובשיתוף עם אנשי המקצוע, אנחנו עורכים סיכום ואוספים את הלמידה הפרקטית והרעיונית שהתרחשה במפגש.
סימולציות בחינוך להורים
סימולציות משמשות גם בועידות, כנסים ואירועי הכשרת הורים. לדוגמא בערב התמודדות עם שימוש באלכוהול וסמים של בני נוער, בועידת חינוך, ההורים מתרגלים שיחות עם מתבגרים בנושא.
בעבודת סימולציות בקבוצה, ההורים יכולים להוות כוח מנצח שמשחק יחד כדי להתמודד עם אתגרים שונים בהורות. היכולת לקבל זויות וגישות שונות, היא תהליך של פתרון בעיות יצירתי שקבוצת ההורים מקיימת במשותף. היכולת להעלות ולהמחיש באופן פיזי דרכי גישה שונות לאותו מצב, מאפשרת למתרגלים לחזור הביתה ולהתמודד עם אותו מצב מורכב כשהלב, השכל הרגש שלהם עובדים, והם קיבלו השראה לפעולה במגוון דרכים יצירתיות.