top of page
תמונת הסופר/תהחבר׳ה מאיכילוב

מפגש וירטואלי אינטראקטיבי- 7 כלים לשדרוג ההוראה בזום!

עודכן: 6 בדצמ׳ 2022


תיאטרון פלייבק החבר'ה מאיכילוב עם טיפים למפגש וירטואלי


אז מה??

פותחים את מערכת החינוך, סוגרים את מערכת החינוך, קפסולה ירוקה, קפסולה כחולה, רק א'-ד' ו-י'-יב', כולם, למידה פרונטלית, למידה מקוונת ותמשיכו לרוץ!

אין ספק- הקורונה מתישה אותנו וגם הופכת אותנו למומחים בגמישות.

ועכשיו סגר שלישי, ואתם הצוותים החינוכיים נמצאים בחזית ונקראים שוב ושוב להמציא מחדש את כלי העבודה שלכם. הענין המרכז הוא באמת לייצר באמת מפגש, מפגש וירטואלי. הנה כלים לשדרוג ההוראה בזום. במיוחד בשבילכם ריכזנו בתיאטרון פלייבק החבר'ה מאיכילוב, שבעה טיפים להוראה מקוונת אינטראקטיבית יצירתית ומשמעותית. תהנו!

החבר׳ה מאיכילוב מציגים שבעה טיפים להוראה אינטראקטיבית בזום

מוכנים? הנה זה מתחיל!

1. תעודדו אקטיביות- מי מכם עלה לשמוע הרצאה בזום, כיבה את הוידאו ותוך כדי הכין ארוחת צהריים? מי מכן ראתה את הילדה שלה מכבה וידאו בשיעור ומשחקת בטלפון? אני כן. חינוך אפקטיבי מתקיים כשהלומד לוקח חלק אקטיבי בתהליך. במפגש וירטואלי תזמינו בתחילת השיעור את התלמידים לפתוח מצלמה, תתעקשו על זה, ובעיקר-תראו דרך מעשים כמה זה חשוב לכם: פרגנו למי שפתח מצלמה, התייחסו לרקע, להבעות הפנים ולתגובות של התלמידים במהלך השיעור. כשהתלמידים חשים שמשמעותי לכם לראות ולשמוע אותם ושהם חלק אקטיבי בשיעור- המוטיבציה שלהם לפתוח מצלמה תעלה!


2. חתירה למגע- תוך כדי העברת התוכן חפשו בכוונה הזדמנויות לשלב את התלמידים בשיעור- למשל בקשו פידבק מהתלמידים דרך שאלה ותגובות בצ'אט, או באופן של שאלה ותגובות דרך מחווה פיזית או דרך הפיצ'ר של ה reactions בזום. בחרו בכוונה להנכיח את התגובות של התלמידים- הקריאו בקול את התגובות שעלו בצ'ט, התייחסו לתגובות הבעות פנים או reactions שהעלו. באופן הזה גם ממרחק, התלמידים יחושו נוכחים, משמעותיים ומשפיעים במהלך המפגש הוירטואלי.

3. עבודה עם החושים- כשאנחנו נפגשים בפיזי אנחנו חווים את החוויה עם כל החושים שלנו- חוש המגע, חוש הראיה, השמיעה הריח והמישוש. חלק מהחוסר שאנחנו מרגישים במפגש המקוון הוא החסך החושי. במהלך השיעור השתמשו במוזיקה, בתמונות, בחפצים, כל שימוש כזה יעורר את החוויה של החושים ויגביר את העניין וההנאה בשיעור.

4. מקום למפגש בינאישי- דרך הפונקציה של חלוקה לחדרים בזום אנחנו יכולים לייצר מרחב למפגש בין אישי בין התלמידים. התלמידים חשים נוכחים וגם המופנמים שבהם יכולים לזכות לבטא את עצמם. הנה לדוגמא שלוש דרכים לשילוב עבודה בקבוצות קטנות ויצירת מפגש בינאישי משמעותי במפגש וירטואלי- שיתוף בסיפור מחיי התלמיד שקשור לנושא הנלמד, שיתוף במחשבות או רגשות כלפי תהליך הלמידה או בנייה משותפת של תוצר יצירתי בהקשר לנושא.

כשהתלמידים עובדים בחדרים המשיכו לשמור על האינטראקטיביות דרך ביקור בחדרים וכן דרך שידור הודעות לחדרים. למדו את התלמידים היכן ניתן לקרוא לכם לחדר לקבלת עזרה.

5- הבמה המקוונת- בקשו מהתלמידים לסמן בהגדרות הוידאו את הפיצ'ר Hide Non Video Participants, למה זה טוב? כשתזמינו מספר תלמידים להציג את עבודתם, ותבקשו משאר התלמידים לכבות את הוידאו, תפתחו מעין במה וירטואלית! על המסך תראו רק את חברי הצוות בריבועים גדולים והצופים יהיו ממוקדים בהם. כך תוכל להתקיים עבודה אפקטיבית ומשמעותית.

סדנאת כלים אינטראקטיביים לאנשי חינוך מפגש וירטואלי

6- עבודה עם הגוף והתנועה- לרבים מהתלמידים שלכם יש אינטיליגנציה תנועתית מפותחת. התחילו שיעור ב2-3 דקות של חימום פיזי ותקבלו תלמידים מחויכים יותר, קרובים יותר זה לזה והרבה יותר פנויים ללמידה. הנה תרגיל לדוגמא - לפי הסדר שתגדירו בסבב מהיר כל תלמיד מבצע קול ותנועה, וכולם חוזרים אחריו.

7- אנרגיה מדבקת- האנרגיה שאיתה אתם עולים למפגש וירטואלי מדבקת! אנחנו יצורים שמחקים אחד את השני. נוירוני הראי שקיימים במוח שלנו גורמים לנו לחוש כאב כשאנחנו צופים באדם אחד שנפצע ולחוש שמחה כשאנחנו רואים אדם אחר מאושר- שימו לב לאנרגיה שאתם עולים איתה. האנרגיה הטובה, הגבוהה והמזמינה שלכם תעורר את אותה האוירה בתלמידים!

צאו לשטח, השתמשו בטיפים וספרו לנו איך עובד לכם! בהצלחה לכולנו!

עינת משעל ניצן- תיאטרון פלייבק החבר'ה מאיכילוב


הכותבת - עינת משעל ניצן

מנכ"לית תיאטרון פלייבק החבר'ה מאיכילוב

מחברת הספר "במה לכל אדם"





רוצים לשמוע עוד? כנסו לקישור https://lp.vp4.me/ceqg

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page